søndag 6. februar 2011

Enkle bordbrikker

For en tid tilbake ble jeg medlem av Hobbyklubben, som er en del av Tanum bokklubber. I den anledning fikk jeg mulighet til å kjøpe to bøker, samt andre ting til en veldig hyggelig velkomstpris. En av de bøkene jeg valgte var Hekleglede av Frida Ponten. Dette er en bok med hovedsakelig hekleoppskrifter, derav navnet, og mange av oppskriftene er faktisk veldig enkle. Blant oppskriftene jeg likte godt, var en for disse bordbrikkene.

Bordbrikkene heklet jeg av restegarn i Bomull Sport fra Sparkjøp i to lillanyanser.
Heklenålen var 4 mm.

Disse er jo så enkle at man kan hekle et sett og gi bort i gave.
Jeg heklet 12 stykker på et par kvelder.
De kan også brukes til andre ting enn å sette glass på, for eksempel som vinduspynt?










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar